Rozpoczynamy rekrutację do nowego projektu o numerze 2024-1-PL01-KA121-VET-000203009 . Projekt jest skierowany do uczniów ZSCKR, którzy w maju 2025r. będą realizować praktyki zagraniczne, w przedsiębiorstwach zgodnych z profilem kształcenia. Ostatecznie beneficjentami będzie 19 uczniów.
Głównym celem projektu jest podniesienie kompetencji zawodowych, językowych, społecznych i kulturowych uczniów.
Wszystkie działania realizowane w ramach projektu będą sfinansowane ze środków Unii Europejskiej.
Zapraszamy do udziału w projekcie:
1) zapoznaj się z dokumentami rekrutacyjnymi .
2) pobierz, wypełnij i złóż w szkole do 18.10.2024r. dokumenty rekrutacyjne
3) CV europejskie na stronie https://europa.eu/europass/pl
Dokumenty proszę składać wyłącznie do Pani Olgi Koniecznej lub Pani Iwony Gawłowskiej
Uczniowie biorący udział w rekrutacji w ramach projektu o numerze 2024-1-PL01-KA121-VET-000203009, zostali indywidualnie poinformowani o wynikach rekrutacji przez e-dziennik.
Gratulujemy!!!
W dniach od 18 do 20 listopada 2024r koordynatorki projektu Iwona Dyszkiewicz oraz Olga Konieczna odbyły wizytę przygotowawczą do Czeskiej Ostrawy w ramach Programu Erasmus+ sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe, projekt o numerze 2024-1-PL01-KA121-VET-000203009. Na miejscu spotkały się z przedstawicielami Międzynarodowego Centrum Edukacji, którego celem jest umożliwienie młodzieży i dorosłym korzystania z najlepszej zagranicznej edukacji oraz zdobywania doświadczenia zawodowego na europejskim rynku pracy. Wizyta miała na celu omówienie najważniejszych kwestii dotyczących organizacji staży zawodowych dla młodzieży, poznanie przyszłych pracodawców uczniów, poznanie warunków pobytu oraz programu kulturalnego.Grupa 20 uczniów wyjedzie na praktyki już 15 maja.
6-ty grudnia w naszej szkole to nie tylko Mikołajki. Dzisiaj odbył się również Dzień Otwartych Drzwi, odwiedziło nas kilkudziesięciu uczniów ze szkół podstawowych z Wierbki, Rokitna i Żarnowca. Podczas wizyty uczniowie poznali oferowane przez nas kierunki kształcenia oraz poznali możliwości jakie daje nauka w żarnowieckiej placówce. Szkoła przedstawiła ofertę praktyk zagranicznych, które są organizowane w naszej szkole od kilku lat oraz korzyści płynących z uczestnictwa w programach.
Job shadowing
Kolejna grupa ośmiu nauczycieli podbiła Granadę. W pierwszym tygodniu ferii zimowych w ramach Job shadowingu nasi nauczyciele mieli okazję podpatrzeć, jak funkcjonują hiszpańskie firmy, wymienić doświadczenia i podejrzeć w akcji prawdziwych profesjonalistów. Wiele pomysłów zostanie wykorzystanych w pracy dydaktycznej na gruncie polskim. To było fantastyczne doświadczenie także dlatego, że uczestnicy projektu poznawali kulturę hiszpańską, zwiedzając w wolnych chwilach pobliskie atrakcje turystyczne. To był intensywny, inspirujący i niezapomniany pobyt!
Za nami I Targi Zawodu i Kariery. W dniach 14-15 marca 2025, naszą szkołę odwiedziło około 300-stu uczniów szkół podstawowych z terenu powiatu zawierciańskiego i powiatów ościennych. Uczniowie poznali ofertę edukacyjną szkoły, a wśród niej ofertę projektów unijnych realizowanych w naszej szkole.
Zapraszamy na krótki film z wydarzenia.
Przed wyjazdem na zagraniczne staże zawodowe uczniowie, którzy już 15 maja wyjadą do Hiszpanii, wzięli udział w cyklu zajęć przygotowujących ich do wyjazdu. Były to zajęcia o charakterze pedagogicznym, kulturowym, językowym oraz BHP. Przygotowanie pedagogiczne miało na celu integrację grupy, efektywne spędzanie czasu w pracy i metody walki ze stresem. Celem przygotowania kulturowego było poznanie bogatej historii i kultury Hiszpanii, co wpłynęło na poszerzenie horyzontów kulturowych uczniów. W ramach przygotowania językowego stawialiśmy na praktyczne użycie języka i dlatego zajęcia obejmowały zarówno słownictwo codziennie jak i branżowe. Szczególny nacisk kładziony był na rozmowy w języku angielskim. Z tego względu program zajęć różnił się od tego na co dzień realizowanego w szkole i był realizowany w formie rozmów między uczniami oraz scenek z życia codziennego. W trakcie zajęć z BHP i pierwszej pomocy uczniowie przypomnieli sobie podstawowe zasady BHP, których należy przestrzegać w trakcie podróży, praktyk zawodowych czy czasu spędzanego w trakcie wyjazdu. Dodatkowo uczestnicy byli zapoznani z zasadami pierwszej pomocy oraz zasadami obowiązującymi podczas pobytu nad basenem i morzem. Wszyscy uczniowie aktywnie uczestniczyli w zajęciach.
12 maja 2025r. odbyło się spotkanie uczestników projektu, ich rodziców, dyrekcji oraz opiekunów wyjazdu, podczas którego zostały przedstawione oraz podpisane: umowy, porozumienia oraz regulaminy. Zostały również omówione kwestie organizacyjne związane z wyjazdem.
Już 15 maja 2025r. grupa 20 uczniów wraz z opiekunami wyjeżdża na dwutygodniowy staż do Hiszpanii.
Weekend to czas wolny od zagranicznych praktyk zawodowych. To czas relaksu, aktywnego odpoczynku i zwiedzania. Zapraszamy na relację z kolejnych aktywności kulturowych, w ramach programu Erasmus+.
Pierwszą było zwiedzanie magicznej Rondy, gdzie tradycja, historia i niezwykła atmosfera południowej Hiszpanii spotykają się w jednym miejscu. Puente Nuevo, czyli Nowy Most, to monumentalna budowla, która łączy dwie części miasta, a widok na głęboką dolinę el Tajo jest imponujący. Kolejnym ważnym punktem była Plaza de Toros de Ronda, czyli arena, jedna z najstarszych w Hiszpanii. Dla miłośników tauromachii to miejsce, gdzie można poznać historię walk byków i zrozumieć znaczenie tej tradycji w kulturze hiszpańskiej.
Odwiedziliśmy też Casco Antiguo, czyli starą część miasta. Tam spacerowaliśmy wąskimi uliczkami, zatrzymaliśmy się na tradycyjnych tapas i podziwialiśmy lokalną architekturę urokliwych domów w andaluzyjskim stylu.
Następnie zwiedziliśmy górującą nad miastem Alhambrę ogromny zespół pałacowy, wybudowany w XIII-XIV wieku, który zachwyca swym wnętrzem oraz wspaniałymi ogrodami. Znaną ze swojej doskonałości na całym świecie, która była domem ostatnich sułtanów tej części Europy.
Kolejna aktywność to pieszą wycieczkę w góry Cahorros, której relacja znajduje się FB szkolnym.
Projekt o numerze 2024-1-PL01-KA121-VET-000203009 realizowany jest w ramach przyznanej akredytacji nr 2021-1-PL01-KA120-VET-000043207 i jest współfinansowany przez Unię Europejską.
Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Narodowej Agencji Programu Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności. Unia Europejska oraz Narodowa Agencja Programu Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności nie ponoszą za nie odpowiedzialności.
Europuente-Spanish Project Partner
https://www.facebook.com/share/16dv5w6mZT/?mibextid=wwXIfr
Na fotorelację z wycieczek zapraszamy na szkolnego FB.
Od 15 do 30 maja 2025r odbyła się mobilność edukacyjna 20 uczniów ZSCKR w Żarnowcu. Realizowali oni staże zawodowe w hiszpańskich przedsiębiorstwach.
Zapraszamy na relację ze staży uczniów z kierunku weterynarii:
Natalii i Sylwestra: „Podczas naszego dwutygodniowego pobytu w Grenadzie odbyliśmy praktyki w firmie „Dog Star” w Grenadzie. Celem praktyk było zdobycie wiedzy oraz umiejętności związanych z pielęgnacją zwierząt domowych, a także zapoznanie się z codziennymi obowiązkami w takim miejscu. Podczas praktyk mieliśmy okazję zdobyć wiele cennych informacji. Poznaliśmy różne rasy psów i kotów oraz ich specyfikę pielęgnacyjną. Zrozumieliśmy, jak ważne jest indywidualne podejście do każdego zwierzęcia, w tym ocena jego temperamentu, wieku i stanu zdrowia. Dowiedzieliśmy się również, jak istotna jest komunikacja z właścicielami zwierząt, aby zrozumieć ich oczekiwania i potrzeby. Praktyki w salonie fryzjerskim dla zwierząt były dla nas niezwykle cennym doświadczeniem. Zdobyliśmy wiedzę teoretyczną i praktyczną, która z pewnością przyda nam się w przyszłości. Zrozumieliśmy, jak ważna jest odpowiednia pielęgnacja zwierząt oraz jak wiele radości sprawia im i ich właścicielom zadbany wygląd. Zagraniczne praktyki przyczyniły się do przełamania bariery językowej, nabycia podstawowego zasobu słownictwa w języku hiszpańskim oraz udoskonalenia umiejętności w języku angielskim.
Martyny i Emilii: „Odbyłyśmy praktyki w firmie Misiguau Pets w Granadzie. Zdobyłyśmy wiele nowych umiejętności i doświadczeń. Nauczyłyśmy się jak poprawnie pielęgnować i zadbać o zwierzęta. Pokazano nam wiele różnych technik stosowanych w salonach groomerskich. Atmosfera w salonie była bardzo przyjemna, a pracownicy uprzejmi i pomocni. Firma jest bardzo dobrze wyposażona w sprzęt oraz posiada nowoczesne urządzenia potrzebne do pielęgnacji zwierząt. W Polsce lekko różnią się metody pielęgnacyjne od tych które poznałyśmy w trakcie praktyk. Z chęcią podjęłybyśmy się ponownej pracy w tej firmie.
Projekt o numerze 2024-1-PL01-KA121-VET-000203009 realizowany jest w ramach przyznanej akredytacji nr 2021-1-PL01-KA120-VET-000043207 i jest współfinansowany przez Unię Europejską.
Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Narodowej Agencji Programu Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności. Unia Europejska oraz Narodowa Agencja Programu Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności nie ponoszą za nie odpowiedzialności.
Europuente-Spanish Project Partner
Projekt o numerze 2024-1-PL01-KA121-VET-000203009
Od 15 do 30 maja 2025r odbyła się mobilność edukacyjna 20 uczniów ZSCKR w Żarnowcu. Realizowali oni staże zawodowe w hiszpańskich przedsiębiorstwach.
Zapraszamy na relację ze staży uczniów z kierunku mechanizacji rolnictwa i agrotroniki
Adrian i Kacper: „Na początku zapoznano nas z zasadami BHP oraz miejscem pracy Emilio Arroyal. Braliśmy udział w prostych pracach konserwacyjnych, takich jak smarowanie, wymiana oleju czy czyszczenie sprzętu. Uczyliśmy się, jak bezpiecznie korzystać z maszyn oraz jak je przygotować do pracy w polu. W drugim tygodniu skupiliśmy się bardziej na nowoczesnej stronie rolnictwa. Mieliśmy okazję zobaczyć, jak działają systemy GPS w maszynach rolniczych oraz jak używa się czujników i komputerów pokładowych. Pomagaliśmy przy kalibracji opryskiwacza i poznawaliśmy podstawy diagnozowania usterek w maszynach. Dowiedzieliśmy się, jak ważna jest precyzja i technologia w dzisiejszym rolnictwie. Uczyliśmy się obsługi konserwacji, maszyn bezpiecznej pracy na gospodarstwie, podstaw diagnozowania usterek, współpracy z zespołem, oraz roli technologii w nowoczesnym rolnictwie.”
Oliwier i Szymon: ” Miejscem praktyk była firma Mecanizados Bolivor. Celem naszych dwutygodniowych praktyk było pogłębienie wiedzy teoretycznej i praktycznej w zakresie eksploatacji, diagnostyki oraz konserwacji maszyn i urządzeń rolniczych, ze szczególnym uwzględnieniem systemów agrotronicznych. Dążyliśmy do zapoznania się z obsługą nowoczesnych urządzeń w rolnictwie oraz wykonywania pracy przy maszynach i pojazdach rolniczych . Przebieg praktyk: aktywny udział w przeglądach technicznych ciągników oraz maszyn rolniczych, zapoznanie się z systemami nawigacji , w tym kalibracja i konfiguracja, pomoc w wymianie części eksploatacyjnych, regulacji podzespołów maszyn oraz usuwaniu drobnych awarii mechanicznych i elektrycznych, obsługa maszyn do produkcji rolniczej Dzięki praktykom poszerzyliśmy swoje praktyczne umiejętności w zakresie diagnostyki i serwisu nowoczesnych maszyn rolniczych. Zrozumieliśmy zasadę działania i obsługę systemów agrotronicznych, co jest kluczowe dla efektywnego zarządzania gospodarstwem. Nauczyliśmy się również efektywnie korzystać z dokumentacji technicznej oraz rozwiązywać problemy związane z awariami maszyn. Zyskaliśmy cenne doświadczenie w pracy zespołowej i komunikacji z doświadczonymi mechanikami. Praktyki były niezwykle wartościowym doświadczeniem, które pozwoliło nam spojrzeć na teorię od strony praktycznej. Potwierdziły nasze zainteresowanie mechanizacją rolnictwa i agrotroniką. Zauważyliśmy, jak dynamicznie rozwija się ta branża i jak dużą rolę odgrywa w niej technologia. Praktyki utwierdziły nas w przekonaniu, że zawód mechanizatora rolnictwa i specjalisty od agrotroniki wymaga ciągłego rozwoju i aktualizacji wiedzy”.
Bartosz i Stanisław:” Praktykę odbyliśmy w firmie Talleres Garrido, autoryzowanym serwisie sprzętu rolniczego. Zaczęliśmy od zapoznania się z wszystkimi pracownikami. W pierwszych dniach praktyk remontowaliśmy silnik ciągnika rolniczego oraz wymienialiśmy sprzęgło. Wykonywaliśmy również proste czynności, takie jak sprzątanie stanowiska pracy i sortowanie sprzętu. Późniejsze dni były równie przyjemne. Nie zabrakło też pracy przy innych maszynach np. rębak do drzewa agregowany z ciągnikiem przy którym usunęliśmy wyciek oleju.”
Projekt o numerze 2024-1-PL01-KA121-VET-000203009 realizowany jest w ramach przyznanej akredytacji nr 2021-1-PL01-KA120-VET-000043207 i jest współfinansowany przez Unię Europejską.
Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Narodowej Agencji Programu Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności. Unia Europejska oraz Narodowa Agencja Programu Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności nie ponoszą za nie odpowiedzialności.
Europuente-Spanish Project Partner
Projekt o numerze 2024-1-PL01-KA121-VET-000203009
Od 15 do 30 maja 2025r odbyła się mobilność edukacyjna 20 uczniów ZSCKR w Żarnowcu. Realizowali oni staże zawodowe w hiszpańskich przedsiębiorstwach.
Zapraszamy na relację ze staży uczniów z kierunku żywienie i usługi gastronomiczne:
Rafał: „Odbyłem praktyki zawodowe w hiszpańskim mieście Grenada, w restauracji Le Bistró by El Conjuro. Praktyki były ważnym etapem mojego rozwoju zawodowego w branży gastronomicznej. Le Bistró by El Conjuro, to nowoczesna restauracja, która łączy elementy kuchni hiszpańskiej, francuskiej i śródziemnomorskiej. Do moich głównych obowiązków należało: obróbka składników do dań (obróbka warzyw, mięsa, ryb i owoców morza); pomoc przy przygotowywaniu dań a la carte oraz tradycyjnych tapas; poznanie lokalnych produktów i przypraw kuchni andaluzyjskiej; dbanie o higienę i porządek na stanowisku pracy; współpraca z zespołem kuchni oraz obsługa kelnerska w języku angielskim i hiszpańskim”
Julia:” Podczas dwutygodniowych praktyk w hiszpańskiej kuchni miałam okazję zdobyć sporo cennego doświadczenia. Uczyłam się zarówno podstaw, jak i bardziej zaawansowanych technik pracy w gastronomii. Jednym z ciekawszych zadań była obróbka owoców morza – oczyszczanie krewetek, patroszenie ryb czy przygotowywanie kalmarów. Poza tym pracowałam przy obróbce wstępnej warzyw – na tzw. czystej i brudnej obróbce, gdzie myłam, obierałam i kroiłam różne warzywa. Kroiłam też wędliny oraz sery – poznałam kilka technik krojenia w zależności od rodzaju i twardości sera. Oprócz tego przygotowywałam frytki – od surowego ziemniaka po chrupiący efekt końcowy. To były bardzo intensywne, ale też ciekawe dni – nauczyłam się pracy pod presją czasu, pracy w grupie i poznałam kuchnię hiszpańską od kuchni – dosłownie!”
Justyna i Julia: ”Praktykę zawodową odbyłyśmy w restauracji o nazwie Oleum. Atmosfera w pracy była bardzo fajna, panie były bardzo miłe i pomocne. Nauczyłyśmy się wielu nowych rzeczy: pomagałyśmy w przygotowywaniu hiszpańskich dań takich jak, np. Tortilla de patatas, Gazpacho lub Cachopo. Przeprowadzałyśmy obróbkę wstępną warzyw i mięsa. Porcjowałyśmy oraz dekorowałyśmy potrawy oraz przystawki, dbałyśmy o czystość na stanowisku pracy oraz zmywałyśmy naczynia stołowe i kuchenne. Ponadto poznałyśmy lepiej język i kulturę hiszpańską. Z miłą chęcią wróciłybyśmy pracować do tej restauracji.”
Antek: „Podczas dwutygodniowych praktyk w restauracji La Recacha w Grenadzie, miałem okazję pracować w super atmosferze. Zgrany, rodzinny zespół od razu mnie dobrze przyjął. Podszkoliłem swoje umiejętności w kuchni hiszpańskiej, pracując na lokalnych składnikach Nauczyłem się robić kilka nowych dań hiszpańskich, m.in. zupę z ogona byka i churrosy z czekoladą.. To była świetna przygoda, z której wyniosłem dużo wiedzy i pewności siebie w gotowaniu”
Projekt o numerze 2024-1-PL01-KA121-VET-000203009 realizowany jest w ramach przyznanej akredytacji nr 2021-1-PL01-KA120-VET-000043207 i jest współfinansowany przez Unię Europejską.
Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Narodowej Agencji Programu Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności. Unia Europejska oraz Narodowa Agencja Programu Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności nie ponoszą za nie odpowiedzialności.
Europuente-Spanish Project Partner
Projekt o numerze 2024-1-PL01-KA121-VET-000203009
Od 15 do 30 maja 2025r odbyła się mobilność edukacyjna 20 uczniów ZSCKR w Żarnowcu. Realizowali oni staże zawodowe w hiszpańskich przedsiębiorstwach.
Zapraszamy na relację ze staży uczniów z kierunku agrobiznes i rolnictwo:
Dominika, Karolina i Jakub: „Podczas 2 tygodniowych praktyki w firmie ROZUA ALIMENTACIÓN poszerzyliśmy swoje umiejętności w bloku rolniczym oraz poszerzyliśmy swoje zaplecze językowe. Nasza praca wymagała pracy zespołowej wiec każdy z nas nabył doświadczenie w tej dziedzinie. Na początku zostały nam przedstawiony regulamin oraz zasady BHP. Zostały nam również przestawione obowiązki oraz zadania na czas praktyk. Poznaliśmy sposoby uprawy roślin charakterystycznych dla tego regionu Hiszpanii. Były to szparagi czosnek oraz topole. Dowiedzieliśmy w jaki sposób szparagi są przetwarzane oraz przygotowane do eksportu w tym między innymi do Polski. Określiliśmy normy jakie te produkty powinny spełniać do sprzedaży oraz przygotowaliśmy te produkty zgodnie z normami. Obserwowaliśmy również sposoby zbierania czosnku zarówno za pomocą maszyn rolniczych jak i za pomocą pracy własnych rąk. Następnie przygotowywaliśmy magazyn do przechowywania produktów. Przy topolach nasza praca polegała na obcinaniu nowych gałązek. Było to potrzebne, aby pracodawca mógł przeprowadzić oprysk herbicydowy. Również poznaliśmy dwa sposoby na nawadnianie roślin w Hiszpanii. Jednym ze sposobów jest nawadnianie kropelkowe polega ono na rozwinięciu wężów oraz podłączenia do specjalnego dystrybutora. W wężu są specjalne otwory które w odpowiednim tempie nawadniają rośliny. Drugim sposobem który poznaliśmy jest nawadnianie przez wykorzystanie tam, które buduje się w rzekach”.
Natalia i Nikola: „Praktyki odbyłyśmy w przedsiębiorstwie AGRITECTURA zajmującym się ekologiczną uprawą warzyw i owoców. Podczas pierwszego dnia praktyk zapoznałyśmy się z miejscem, pracownikami i panującymi tam zasadami. Pracodawca oprowadził nas po jego ogrodzie, opowiedział co i gdzie się znajduje, a także jak bezpiecznie używać poszczególnych narzędzi. W Agritectura miałyśmy możliwość praktycznej nauki rolnictwa ekologicznego, wydajnych systemów nawadniających i technik permakultury. Ocenialiśmy materiał siewny, dobieraliśmy technologię czyszczenia i sortowania. Jako dodatkowe zajęcie oczyściłyśmy rów melioracyjny z chwastów, aby była możliwość lepszego nawadniania roślin. W drugim tygodniu zaczęłyśmy od oczyszczania małych poletek z zalegających tam chwastów. Poza tym, przygotowywałyśmy pomieszczenia służące do przechowywania produktów pochodzenia roślinnego zgodnie z ich wymaganiami.”
Projekt o numerze 2024-1-PL01-KA121-VET-000203009 realizowany jest w ramach przyznanej akredytacji nr 2021-1-PL01-KA120-VET-000043207 i jest współfinansowany przez Unię Europejską.
Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Narodowej Agencji Programu Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności. Unia Europejska oraz Narodowa Agencja Programu Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności nie ponoszą za nie odpowiedzialności.
Europuente-Spanish Project Partner
Napisz do nas. Postaramy się odpowiedzieć na wszystkie pytania i rozwiać wszelkie wątpliwości.
Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Żarnowcu, ul. Krakowska 25
© Copyright 2023 Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Żarnowcu. Projekt strony internetowej wykonany przez: home.pl