Grecja 2024

Rekrutacja 2024

Rozpoczynamy rekrutację do nowego projektu o numerze 2023-1-PL01-KA121-VET-000130915. Projekt jest skierowany do uczniów ZSCKR, którzy w maju 2024r. będą realizować praktyki zagraniczne, w przedsiębiorstwach zgodnych z profilem kształcenia. Ostatecznie beneficjentami będzie 18 uczniów.

Głównym celem projektu jest podniesienie kompetencji zawodowych, językowych, społecznych i kulturowych uczniów.

Wszystkie działania realizowane w ramach projektu będą sfinansowane ze środków Unii Europejskiej.

Zapraszamy do udziału w projekcie:

1) zapoznaj się z regulaminem rekrutacji i regulaminem uczestnictwa.

2) pobierz, wypełnij i złóż w szkole do 19.01.2024r. dokumenty rekrutacyjne:

  • formularz zgłoszeniowy,
  • oświadczenie o zapoznaniu z regulaminem
  • oświadczenie o przetwarzaniu danych osobowych
  • CV europejskie na stronie https://europa.eu/europass/pl 

Dokumenty proszę składać do Pani Olgi Koniecznej lub Pani Iwony Dyszkiewicz

Regulamin rekrutacji

Regulamin uczestnictwa

Formularz zgłoszeniowy

Oświadczenie o zapoznaniu się z regulaminem

Karta oceny komisji rekrutacyjnej

Oświadczenie o przetwarzaniu danych osobowych

Wyniki rekrutacji!!!

Uczniowie biorący udział w rekrutacji w ramach projektu  o numerze 2023-1-PL01-KA121-VET-000130915;zostali indywidualnie poinformowani o wynikach rekrutacji przez e-dziennik. Spotkanie organizacyjne dla zakwalifikowanych uczniów odbędzie się 26.01.2024r na czwartej godzinie lekcyjnej w sali nr 26

Gratulujemy!!!

Dni Otwarte w ZSCKR

26 marca 2024r. odbyły się Dni Otwarte Szkoły. Mieliśmy okazję gościć Ósmoklasistów ze szkół podstawowych z Kroczyc, Ogrodzieńca, Pilicy, Wierbki, Dzwono-Sierbowic, Żarnowca, Rokitna, Obiechowa oraz Kozłowa. Gośćmi naszymi były również grupy niezorganizowane z wielu szkół powiatu zawierciańskiego oraz powiatów ościennych. W sumie odwiedziło nas prawie dwustu uczniów szkół podstawowych. Ósmoklasiści zapoznali się z ofertą szkoły i możliwościami jakie staną przed nimi, jeżeli zdecydują się kandydować do ZSCKR w Żarnowcu. Jednym z atutów szkoły jest realizacja programu Erasmus+, w ramach którego uczniowie będą mogli wyjechać na 2-tygodniowy staż do jednego z krajów UE. Uczniom zostały zaprezentowane dotychczasowe oraz planowane działania w ramach programu. Najbliższy wyjazd już 10 maja 2024r.  Grupa 18 uczniów będzie realizować dwutygodniowe praktyki zagraniczne w Grecji, w przedsiębiorstwach zgodnych z profilem kształcenia.

Wizyta przygotowawcza w ramach projektu o numerze 2023-1-PL01-KA121-VET-000130915

Przed nami kolejne zagraniczne staże zawodowe.
Tym razem 18 uczniów ZSCKR w Żarnowcu poleci na słoneczną Kretę, aby doskonalić umiejętności zawodowe. Będzie to 5 uczniów z technikum weterynarii, 5 z technikum żywienia i usług gastronomicznych, 5 z technikum mechanizacji rolnictwa i agrotroniki, 2 z technikum agrobiznesu oraz 1 technik rolnik.
Szczegóły realizacji staży zostały ustalone w dniach 8 – 10 kwietnia 2024r. podczas wizyty przygotowawczej w Grecji – projekt o numerze 2023-1-PL01-KA121-VET-000130915 realizowany w ramach Akredytacji.
Wizyta miała na celu omówienie najważniejszych kwestii dotyczących organizacji staży zawodowych dla młodzieży, ustalenie programów staży, oceny efektów kształcenia, poznanie przyszłych pracodawców uczniów, poznanie warunków pobytu oraz zaplanowanie programu kulturowego.
Szkołę reprezentowały Pani Dyrektor Ewa Śrubarczyk, koordynator projektu Pani Iwona Dyszkiewicz oraz Pani Olga Konieczna z-ca koordynatora.
Na miejscu spotkały się z przedstawicielami Partnera z Grecji – Erasmus Talent Odyssey. To podmiot, którego celem jest umożliwienie młodzieży i dorosłym korzystania z najlepszej zagranicznej edukacji oraz zdobywania doświadczenia zawodowego na europejskim rynku pracy.
Grupa 18 uczniów wyleci do Chanii na dwutygodniowe praktyki już 10 maja.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską.

Bieg Erasmusa

Bieg Erasmusa
W dniu 12.04.2024r. uczniowie ZSCKR w Żarnowcu wzięli udział w Biegu Erasmusa, który towarzyszył Europejskiemu Tygodniowi Młodzieży 2024.
Była to doskonała okazja, aby zachęcić młodych ludzi do aktywności fizycznej oraz do aktywnego udziału w procesie wyborczym.
Bieg odbywał się na terenie stadionu w Żarnowcu i zgodnie z regulaminem był rejestrowany w dedykowanej aplikacji.
Dziękujemy uczniom za zaangażowanie.
Projekt o numerze 2023-1-PL01-KA121-VET-000130915

25 kwietnia 2024r.  odbyło się spotkanie uczestników projektu, ich rodziców, dyrekcji oraz opiekunów wyjazdu, podczas którego zostały przedstawione oraz podpisane: umowy, porozumienia oraz regulaminy. Zostały również omówione kwestie organizacyjne związane z wyjazdem.

Już 10 maja 2024r. grupa 18 uczniów wraz z opiekunami wyjeżdża na dwutygodniowy staż do Grecji – Chanii.

25 kwietnia w Naszej Szkole odbyła się debata online, która  była podsumowaniem międzyszkolnego konkursu na temat wiedzy o Unii Europejskiej. Konkurs został zorganizowany i przeprowadzony przez cztery szkoły średnie: ZSCKR w Żarnowcu, ZSTiO nr 3 w Katowicach, ZSEiI w Sosnowcu oraz ZS w Jasieńcu.
Debata zawierała następujące bloki:

1) przedstawienie prezentacji na temat korzyści, jakie uzyskała Polska przez 20 lat przynależenia do wspólnoty

2) wymiana doświadczeń i wrażeń w związku z uczestnictwem w programie Erasmus+

3) wręczenie nagród i dyplomów z konkursu na temat wiedzy o UE.

4) Podsumowanie.
Nagrody konkursowe zostały sfinansowane ze środków Unii Europejskiej.

Przed wyjazdem na zagraniczne staże zawodowe uczniowie, którzy już 10 maja wyjadą do Grecji, wzięli udział w cyklu zajęć przygotowujących ich do wyjazdu. Były to zajęcia o charakterze pedagogicznym, kulturowym, językowym oraz BHP. Przygotowanie  pedagogiczne miało na celu integrację grupy,  efektywne spędzanie czasu w pracy i metody walki ze stresem. Celem przygotowania kulturowego było poznanie bogatej historii i kultury Grecji, co wpłynęło na poszerzenie horyzontów kulturowych uczniów. W ramach przygotowania językowego stawialiśmy na praktyczne użycie języka i dlatego zajęcia obejmowały zarówno słownictwo codziennie jak i branżowe. Szczególny nacisk kładziony był na rozmowy w języku angielskim. Z tego względu program zajęć różnił się od tego na co dzień realizowanego w szkole i był realizowany w formie rozmów między uczniami oraz scenek z życia codziennego. W trakcie zajęć z BHP i pierwszej pomocy uczniowie przypomnieli sobie podstawowe zasady BHP, których należy przestrzegać w trakcie podróży, praktyk zawodowych czy czasu spędzanego w trakcie wyjazdu. Dodatkowo uczestnicy byli zapoznani z zasadami pierwszej pomocy oraz zasadami obowiązującymi podczas pobytu nad basenem i morzem. Wszyscy uczniowie aktywnie uczestniczyli w zajęciach.

10 maja 2024r 18 uczniów ZSCKR wyleciało na Kretę, aby poszerzać wiedzę zawodową, poznawać kulturę Grecji, jej tradycję, kuchnię, historię. Pobyt na pięknej wyspie rozpoczął się weekendem i poznawaniem najbliższej okolicy. Uczniowie poznali starówkę i urocze uliczki Chanii, latarnię morską, kosztowali pierwszych greckich potraw oraz relaksowali się w morzu. Weekend upływa aktywnie na spacerach i grach i rozmowach.           

Zagraniczne staże zawodowe są dofinansowane przez UE w ramach projektu o numerze 2023-1-PL01-KA121-VET-000130915

Trwają praktyki w greckich zakładach pracy. Uczniowie z technikum mechanizacji rolnictwa, technikum rolniczego, technikum weterynarii, technikum agrobiznesu oraz technikum żywienia i usług gastronomicznych podnoszą kompetencje i umiejętności w swoich zawodach. Nawiązują relacje w zakładach pracy i doskonalą umiejętności językowe.

Zagraniczne staże zawodowe są dofinansowane przez UE w ramach projektu o numerze 2023-1-PL01-KA121-VET-000130915

Pobyt uczniów ZSCKR na Krecie jest świetną okazją do poznania historii, kultury i zabytków tego miejsca. Kreta jest obfita w piękne krajobrazy oraz w mało znaną nam roślinność.
Uczniowie spędzili niezapomniane chwile na lagunie Elafonisi, która jest jedną z najpiękniejszych w Europie. Obszar otaczający plażę Elafonisi należy do obszarów chronionych Natura 2000. Plaża Elafonisi jest domem dla wielu endemicznych roślin i zagrożonych zwierząt, w tym żółwi morskich. Żółwie te co roku odwiedzają plażę, aby złożyć jaja. Cechą charakterystyczną tej plaży jest występowanie na niej różowego piasku.
Kolejnym ciekawym miejscem była Jaskinia Agia Sofia. To niewielka skalna grota pełna różnych form naciekowych – m.in stalaktytów i stalagmitów, których długość przekracza czasem nawet 6 metrów. Aby dotrzeć do jaskini trzeba przejechać górskimi serpentynami oraz przez wąski tunel. Następnie trzeba przejść po kamiennych, dość wysokich schodach. Warto jednak podjąć wysiłek. W jaskini można zobaczyć Nasosznika kreteńskiego, będącego gatunkiem stenoendemicznym – zidentyfikowanym w naturze wyłącznie w tej jaskini.
Równie dużych wrażeń dostarczył uczniom pobyt w największym Botanicznym Ogrodzie Botanical Park & Gardens. 2,5 godzinny spacer ścieżkami ogrodu dał niepowtarzalną okazję do poznania flory i fauny Krety. Na powierzchni ponad 20 ha znajdują się tematyczne ogrody:
– Ogród śródziemnomorskich drzew owocowych
– Ogród wiśniowy
– Ogród cytrusowy
– Ogród tropikalny
– Ogród ziół śródziemnomorskich i roślin endemicznych dla Krety
– Winnica.

Zagraniczne staże zawodowe są dofinansowane przez UE w ramach projektu o numerze 2023-1-PL01-KA121-VET-000130915

Na fotorelację zapraszamy na nasze media społecznościowe

W trakcie realizacji zagranicznych staży zawodowych na Krecie, uczniowie poszerzali wiedzę z zakresu rolnictwa i przetwórstwa rolniczego uczestnicząc w wizytach studyjnych. Jednym z odwiedzonych przedsiębiorstw była firma Kanakis, producent oliwek, oliwy i produktów pochodnych. Uczniowie poznali właściwości zdrowotne oliwy, proces technologiczny produkcji oliwy od sposobów jej zbioru, poprzez przetwórstwo i proces dystrybucji i marketingu wytworzonych produktów. W trakcie wizyty uczniowie degustowali i testowali oliwę, oliwki oraz produkty kosmetyczne. Dziś oliwa z oliwek produkowana w gajach na wyspie Kreta jest uważana za jedną z najzdrowszych na świecie, ze względu na warunki klimatyczne wyspy i idealną glebę do pielęgnacji drzewa. To nie przypadek, że Kreta była pionierem w uprawie oliwy z oliwek w odległych czasach. Minojczycy w przeszłości rozpowszechniali tę wiedzę w innych częściach europejskiego basenu Morza Śródziemnego.

Kolejnym punktem, gdzie uczniowie poznawali specyfikę gospodarki Krety było przedsiębiorstwo STATHAKISFAMILY, firma zajmująca się produkcją i standaryzacją miodu. Uczniowie poznali proces produkcji miodu, jego właściwości zdrowotne oraz wagę obecności pszczół w ekosystemie. W tym przedsiębiorstwie, podobnie jak w poprzednim uczniowie degustowali produkty i poznawali możliwości zastosowania miodu w gastronomii. Miód z Krety to synonim produktu o wysokiej jakości, który charakteryzuje się określonymi walorami smakowymi oraz niepowtarzalna konsystencją. W szczególności tyczy się to najpopularniejszych i najbardziej rozpoznawalnych rodzajów miodu takich jak tymiankowy, piniowy, czy też pomarańczowy.

Zagraniczne staże zawodowe są dofinansowane przez UE w ramach projektu o numerze 2023-1-PL01-KA121-VET-000130915

Na fotorelację zapraszamy na nasze media społecznościowe

Ostatni dzień pobytu w Grecji to czas podsumowań i pożegnań. Uczestnicy mobilności otrzymali pierwsze certyfikaty, dzielili się wrażeniami i spostrzeżeniami z pobytu. Odbyła się również uroczysta kolacja połączona z regionalnymi greckimi tańcami. Wspólna zabawa przy greckich i polskich utworach zakończyła pełną wrażeń wizytę.

Zagraniczne staże zawodowe są dofinansowane przez UE w ramach projektu o numerze 2023-1-PL01-KA121-VET-000130915. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Narodowej Agencji Programu Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności. Unia Europejska oraz Narodowa Agencja Programu Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności nie ponoszą za nie odpowiedzialności.

W ramach upowszechniania rezultatów projektu o numerze 2023-1-PL01-KA121-VET-000130915 odbył się w naszej szkole „Dzień potraw greckich”. Uczniowie Technikum żywienia i usług gastronomicznych, którzy w maju odbyli dwutygodniowe praktyki zawodowe w Grecji dzielili się swoją wiedzą i umiejętnościami z zakresu przygotowywania potraw greckich. Przygotowali tradycyjną grecką gemista czyli faszerowane pomidory i paprykę oraz sałatkę grecką.

Zagraniczne staże zawodowe są dofinansowane przez UE w ramach projektu o numerze 2023-1-PL01-KA121-VET-000130915. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Narodowej Agencji Programu Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności. Unia Europejska oraz Narodowa Agencja Programu Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności nie ponoszą za nie odpowiedzialności.

Od 20-28 czerwca 2024r. grupa 6 nauczycieli odbyła szkolenie typu :”Job shadowing – obserwacja pracy” w Hiszpańskich przedsiębiorstwach.Szkolenia  nauczycieli były pouczające, pokazały jak funkcjonują hiszpańskie przedsiębiorstwa z branży mechanizacji rolnictwa oraz agrobiznesu, a także jaka jest specyfika funkcjonowania szkoły języków obcych. Wiele pomysłów zostanie wykorzystanych w pracy dydaktycznej nauczycieli na gruncie polskim. To było fantastyczne doświadczenie także dlatego, że uczestnicy projektu mogli szlifować swój język angielski w środowisku międzynarodowym a po szkoleniach mile spędzać czas na wycieczkach pokazujących jak piękna i odmienna kulturowo jest Hiszpania.

W Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Żarnowcu włączyliśmy się do świętowania #ErasmusDays.

W dniach 15 i 16 października 2024r. uczniowie mieli okazję kolejny raz poszerzyć wiedzę na temat programu Erasmus+, który od lat realizowany jest przez naszą szkołę. Uczniowie wymieniali się doświadczeniami i wrażeniami z pobytu na zagranicznych stażach zawodowych.

15 października w holu szkoły zostało zainstalowane stanowisko informacyjno-promocyjne na temat Unii Europejskiej oraz działań w ramach programu Erasmus+.

Uczniowie przedstawiali przygotowane prezentacje, dzielili się wiedzą i doświadczeniami z realizacji programu, odpowiadali na pytania innych uczniów. Spotkanie miało także charakter promocyjny pod kątem nadchodzącej rekrutacji do kolejnego wyjazdu na zagraniczne staże zawodowe.

16 października z wykorzystaniem platformy internetowej on-line współuczestniczyliśmy w konferencji podsumowującej praktyki zagraniczne w ramach Projektu Erasmus, pt.  „Erasmus dla Ciebie”. Organizatorem konferencji był Zespół Szkół Ponadpodstawowych w Świeciu – szkoła, z którą współpracujemy doskonaląc programowe działania. W konferencji brali udział także przedstawiciele szkół średnich miasta Świecie oraz  ZSP w Słupsku.

Organizator, a następnie zaprzyjaźnione szkoły przedstawiły efekty i korzyści, jakie wynikają z realizacji programu Erasmus+. Dzielenie się dobrymi praktykami dostarcza korzyści dla wszystkich zaangażowanych we współpracę stron. Uczniowie z ZSCKR w Żarnowcu mieli okazję przedstawić własne wrażenia i wnioski z udziału w projekcie. Jednocześnie z przyjemnością i zaciekawieniem wysłuchali tego, co mieli do powiedzenia uczniowie z innych szkół. Z pewnością w organizacji kolejnych mobilności wykorzystamy pomysły i rozwiązania o których dowiedzieliśmy się od zaprzyjaźnionych szkół, mamy także nadzieję, że sami będziemy inspiracją dla innych.

Erasmus otwiera głowy. Konferencja podsumowująca projekt – swiecie24.pl

#ErasmusDays,  #ErasmusDaysPoland

Podsumowanie zagranicznych staży zawodowych realizowanych przez Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Żarnowcu, w ramach projektu o numerze      2023-1-PL01-KA121-VET-000130915. W dniach od 10-25.05.2024r. grupa 18 uczniów wyjechała na zagraniczne staże zawodowe do Grecji. Ponadto w ramach tego samego projektu w okresie od 20-28 czerwca 2024r. grupa 6 nauczycieli odbyła szkolenie typu :”Job shadowing – obserwacja pracy” w Hiszpańskich przedsiębiorstwach. Staże i szkolenia były sfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach akredytacji Erasmusa, w sektorze Kształcenia i Szkolenia Zawodowego. Głównymi celami realizacji projektu było podniesienie umiejętności zawodowych i społecznych 18 uczniów oraz podniesienie jakości kształcenia zawodowego i oferty edukacyjnej ZSCKR w Żarnowcu. Ponadto rozwijanie kompetencji zawodowych 6 nauczycieli w zakresie przedmiotów zawodowych w rzeczywistych warunkach pracy w środowisku międzynarodowym. Realizacja mobilności uczniów obejmowała staż zawodowy oraz program kulturowy. W każdym z dwóch tygodni stażu, od poniedziałku do piątku młodzież nabywała umiejętności praktyczne u pracodawców w renomowanych firmach. Ważnym elementem wyjazdu było poznanie kultury, tradycji i mentalności Greków, o czym uczniowie mogli się przekonać podczas realizacji programu kulturowego. W projekcie wzięli udział uczniowie z następujących kierunków kształcenia: technik mechanizacji rolnictwa i agrotroniki, technik weterynarii, technik żywienia i usług gastronomicznych, technik rolnik, technik agrobiznesu. Dzięki realizacji projektu zostały zrealizowane następujące cele: poprawa kompetencji zawodowych uczniów; możliwość rozwijania pasji i zainteresowań poza granicami kraju, podniesienie znajomości języków obcych, w tym języka angielskiego i greckiego; wzmocnienie postaw przedsiębiorczych; zaradności zawodowej i własnej inicjatywy; zmotywowanie do lepszej nauki;  wzbogacenie portfolio uczniów o dokumenty wzmacniające ich pozycję na rynku pracy; zwiększenie świadomości w zakresie różnic w kulturze, tradycjach i zachowaniach biznesowych. Szkolenia  nauczycieli były pouczające, pokazały jak funkcjonują hiszpańskie przedsiębiorstwa z branży mechanizacji rolnictwa oraz agrobiznesu, a także jaka jest specyfika funkcjonowania szkoły języków obcych. Wiele pomysłów zostanie wykorzystanych w pracy dydaktycznej nauczycieli na gruncie polskim. To było fantastyczne doświadczenie także dlatego, że uczestnicy projektu mogli szlifować swój język angielski w środowisku międzynarodowym a po szkoleniach mile spędzać czas na wycieczkach pokazujących jak piękna i odmienna kulturowo jest Hiszpania. Po zakończonej mobilności, każdy uczestnik otrzymał certyfikaty Europass – Mobilność i dokumenty poświadczające udział w projekcie i zdobyte umiejętności.

Zagraniczne staże zawodowe są dofinansowane przez UE w ramach projektu o numerze 2023-1-PL01-KA121-VET-000130915. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Narodowej Agencji Programu Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności. Unia Europejska oraz Narodowa Agencja Programu Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności nie ponoszą za nie odpowiedzialności. 

Masz pytania?

Napisz do nas. Postaramy się odpowiedzieć na wszystkie pytania i rozwiać wszelkie wątpliwości.

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.

Skip to content