Wycieczka Młodzieży do Warszawy

Historia, Nauka   i Sztuka w Stolicy

W miniony poniedziałek młodzież naszej szkoły miała okazję wyruszyć na dwudniową wycieczkę do Warszawy. Chociaż czas był krótki, udało nam się zobaczyć wiele ciekawych miejsc i poznać różne oblicza stolicy Polski. Pierwszym punktem programu było zwiedzanie Starego Miasta. Spacerując po brukowanych uliczkach, podziwialiśmy kolorowe kamienice, zabytkowe kościoły i majestatyczny Rynek Starego Miasta. Zatrzymaliśmy się przy Kolumnie Zygmunta i wysłuchaliśmy opowieści o historii tego miejsca. Następnie udaliśmy się do Muzeum Powstania Warszawskiego, gdzie młodzież mogła poznać dramatyczne wydarzenia z 1944 roku. Interaktywne wystawy i wzruszające eksponaty wywarły na wszystkich duże wrażenie. Odwiedziliśmy również Powązki, jeden z najstarszych cmentarzy w Warszawie. Spacerując wśród grobów znanych Polaków, uczciliśmy pamięć tych, którzy odeszli. We wtorek nadszedł czas na dawkę nauki w Centrum Nauki Kopernik. Młodzież  z zapałem brała udział w licznych eksperymentach i pokazach, zgłębiając tajniki fizyki, chemii i biologii. W programie wycieczki nie zabrakło również wizyty na Zamku Królewskim, dawnej siedzibie polskich władców. Zachwycaliśmy się bogato zdobionymi komnatami i imponującą architekturą. Na zakończenie wyjazdu zrelaksowaliśmy się w pięknych ogrodach Łazienek Królewskich. Spacerując wśród zieleni, podziwialiśmy pałace, pomniki i fontanny. Wycieczka do Warszawy była dla młodzieży nie tylko okazją do poznania historii  i kultury Polski, ale również do świetnej zabawy i integracji. Wszyscy wróciliśmy do domu pełni wrażeń i z nowymi wiadomościami.

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.